PROJECTES PROPIS

Els projectes propis són propostes de l’equip educatiu d’EdPAC. L’entitat treballa de forma col·laborativa amb l’administració pública i presenta projectes que poden encaixar amb les demandes i mancances detectades des d’allò públic i, també, responent a les aspiracions pròpies d’oferir recursos i eines a adolescents i joves per a la promoció de la salut, l’autogestió del benestar, l’autonomia i l’apoderament d’elles i ells. El ‘Festa la teva!’ i el ‘desMÒBILitza el masclime!’ aborden temàtiques ben diverses però tenen en comú l’aspiració d’oferir eines per promoure relacions respectuoses tant entre «iguals» com amb el propi cos.

 

 

FESTA LA TEVA!

EdPAC realitza intervencions educatives de carrer oferint eines per a la prevenció i la reducció de riscos associats als consums de subtàncies i l’oci nocturn amb la població adolescent i jove en espais de festa.

Els espais d’oci nocturn, en medi obert -com concerts, festes populars, revetlles o esdeveniments diversos- conformen un dels principals contextos de consum d’alcohol, cànnabis o altres substàncies entre els i les adolescents i joves. Alhora, configuren un espai de trobada i interacció, tant entre les persones assistents com amb el seu entorn.

Aquesta proposta ofereix un suport educatiu presencial en aquests espais per a proporcionar informació i acompanyament des d’una perspectiva de gènere, preventiva i de reducció de riscos, tant en l’àmbit del consum com en el de les relacions personals i comunitàries.

desMÒBILitza EL MASCLISME!

EdPAC proposa una actuació educativa continuada (3 o 4 mesos) en centres de secundària amb la població de 14 i 15 anys per prevenir i abordar el masclisme que opera a través de les pantalles.

El projecte DesMÒBILitza el masclisme!” aborda les pràctiques de violència masclista a través de les pantalles –mòbils, xats, e-xarxes socials i altres- durant l’adolescència, una etapa clau en l’aprenentatge de les relacions interpersonals i la construcció de la pròpia identitat.

Amb la finalitat d’incrementar la prevenció d’aquest fenomen estructural i, alhora, de dotar a la comunitat educativa de més eines i recursos pel seu abordatge, proposem un projecte estable en el temps que respongui a les necessitats reals del conjunt de la comunitat educativa i que creï espais de reflexió i aprenentatge crític.